Actualment,
les Illes Balears conten amb un total de 63 ports nàutics que acullen durant
tot l’any, destacant l’estiu, a una gran quantitat de turistes amb embarcació
pròpia que van a passar uns dies. Amb motiu de fomentar més el turisme d’alta
adquisició, així com fomentar noves ofertes de treball, el Govern autoritzarà
l’ampliació de 12 ports esportius a les Balears. A més, no descarta la
possibilitat de construir-ne 3 o 4 més de nous.
Cristina
Marí, presidenta d’ANADE (Asociación de Instalaciones Náuticas Deportivas de
Balears), defensora d’aquesta iniciativa, insisteix a més en no quedar-se
enrere a la competència: “No puede ser
que Croacia y Turquía tengan una presencia internacional mayor que la de
Balears”. També ha expressat la poca confiança que té en la gestió pública
i la seva poca eficiència. Tot seguit exposa que privatitzant la gestió
d’aquests ports tot serien beneficis i no suposarà l’encariment per als
usuaris.
![]() |
Port de la Colònia de Sant Jordi |
S’està
fent una visió massa competitiva de l’entorn. És molt fàcil donar-li la culpa
als altres, enlloc d’estar pensant en solucions realment viables per a fomentar
el turisme enfocades a nosaltres mateixos, sense haver de ficar a altres enmig.
Perquè aquest és un altre punt important: les 12 ampliacions són viables i
necessàries?
Els
científics ja han alertat dels impactes que s’han de tenir en compte per a dur
a terme aquest gran projecte: hi ha una gran alerta de l’erosió de les platges
amb la seva conseqüent pèrdua d’arena. Evidentment, també es posa en perill
vegetació, especialment les praderies de posidònia (espècie de gran interès i
alta protecció) i la fauna. També hi hauria una pèrdua de la qualitat de
l’aigua i la modificació de les corrents marines.
Per
tant, a part d’haver-hi certs forats econòmics i socials, se’n troben altres
d’ambientals que s’han de considerar dins el projecte. Encara així, el Govern
s’ha posicionat i a la seva balança ha pesat més aquesta necessitat d’ampliació
que la conservació dels recursos naturals de les Illes.
És
comprensible que es vulgui millorar el turisme que tenim a les Illes, però crec
que abans de pensar en ampliar s’hauria d’analitzar la demanda que tenim: fent
les 12 ampliacions es tindria el màxim rendiment de tots els ports? A més,
també s’hauria d’estudiar la possible millora de la infraestructura i les
instal·lacions que ja es tenen fetes. Treure’n més profit del que ja està fet i
així no haver de posar en perill, a part de l’ambient, l’economia (que ja
tremola de per sí). El que rotundament no s’hauria d’acceptar són la creació de
nous ports: és important conservar l’esperit dels pobles pesquers, les caletes
verges, el paisatge que fa que molts turistes vulguin tornar a les Illes l’estiu
vinent.
![]() |
S'acaba el dia al Trenc |
:) m'agrada!
ResponEliminaMoltes gràcies! :D
Elimina